Sunday, April 20, 2008

Idealistic vs Realistic

Date: 04/12/2008 5:22 am
Subject: AR has sent you a smile.
Message: AR wants to brighten your day with a smile. Check out Newbie's profile and send a reply.
A message from AR: “I'll be flying to Manchester tonight. Let me know how can I contact you. Thanks.”

Date: 04/12/2008 6:17 am
Subject: hey
Message: "u're flying to manchester? how long will u been in uk? nway, since my mobile phone is out of service at the moment and i'm trying to get it fixed and get new num, anything, u can just reach me through friendster. if u don't have the access to internet, just give me ur contact num, and i'll try and contact u when u're here. let me noe the dates ya! i hope this msg doesnt come too late :P"

Date: 04/20/2008 7:02 pm
Subject: Hi
Message: “Hi Deyna, sorry I won't be flying to Manchester this week [kata ‘tonight’?] due to my health condition. I have pneumonia so my schedule is restricted for a while until the doctor certified I'm fit to do long haul. Sorry. When I'm flying there again, I'll let you know. Sorry again.”

Hehehe.. hikhikhik.. kihkihkih..

Aku nak reply: “Thank God you’re not coming or things would be a nightmare! Muahahahahaha <- gelak jahat”

Tapi kejam sangat pulak. Rasa macam jahat sangat aku ni. Dah la tulis dalam blog secara sukarelawan. Ntah-ntah memang dia sakit betul kan? Aku tak mampu la nak balik Malaysia sekarang semata-mata nak lawat dia sebagai seorang sahabat yang sakit. Tapi kalau betul-betulah dia sakit, aku memang akan buat solat hajat setiap malam mintak Allah sembuhkan dia. Tapi betul ke dia sakit?

Oh by the way, AR ni memang pilot pun. Yang tu dia tak tipu aku. Sebab aku tengok dengan mata kepala aku sendiri dia dengan flying team dia kat akademi ape ntah kat Langkawi tu. Tapi yang sakit tu.. Hmm.. Wallahua'lam..

Aku saja ja tanak bagi no fon aku. Karang satgi dia mai sini, bagi no aku tu kat polis kata aku ni kawan yang jahat. Tak pasai-pasai kena dok lokap. Ehhh.. dia penah tau buat macam tu! Call rumah aku pukul 3 pagi. Bapak aku angkat. Yang kelakarnya, aku tak pernah pun bagitau dia no fon rumah aku. Tu la.. memang psycho. Bukan aku. Budak tu. Haha..

Itula orang kata. Masa senang, kawan keliling pinggang. Masa susah, pinggang tinggal keseorangan. Adakah aku ni dikira kawan yang meniggalkan pinggang kawan bila dia sakit pneumonia? Rasa bersalah la pulak. Sekarang pinggang aku pulak tengah cari kawan yang takkan tinggalkan dia bila dia susah. Kesian pinggang aku. Nak tolong, tapi tak mampu. Nasib dia la, ye dok? Sape suruh jadik pinggang. Haha..

Oh, esok kelas dah start balik. Patut la aku gila semacam. Haha.. Rasa rindu pulak kat groupmates aku yang pemalas semuanya tu. Ntah siapa la nak buat dissection Selasa ni. Semua pemalas. Termasuklah aku. Haha..

Sebelum aku jadi lebih gila, baik aku stop.
photo taken by Hugo Provoste.
“The idealists would never survive in the real world, deyna. Perjalanan hidup Rasulullah tidak dihiasi dengan karpet merah, tapi dengan darah yang merah. Itu Rasulullah, yang memang dijanjikan syurga. Kita ni? Kita? KITA? Layak ke bergelar ahli syurga? We are too eager to feed our lusts and desires. And be one of the idealists.”

2 comments:

Anonymous said...

have u got some history with AR?

deynarashid said...

hmm.. as far as i can remember, rasanya takde. huhu.. i've known him for 8 years now. i personally think he has some sort of mental disorder. his elder sister used to study in mrsm langkawi (not sure which batch but super duper senior la). and what i heard from her friends, dulu akak dia pun mcm selalu depress over family matters. i dont know. i pity him actually. sbb tu selama ni macam layan je. tp lama2 bosan lah. his imaginary life is full of fairy tales. cuma sekarang baru ada sakit itu sakit ini. ntahla.. macam2 ragam betul manusia ni. huhu..