Thursday, April 03, 2008

Pencari Perhatian

“Deyna, for my birthday I got myself a car and...pneumonia. So what do you want for your birthday?”

Tiba-tiba je AR message aku tadi. TIBA-TIBA. “Ni pehal pulak budak nih,” hati terdetik.

Soalan kuiz hari ini:
Agak-agaknye la kan, korang rasa AR expect aku reply macam mana?

Pilihan jawapan:
A. ‘For my birthday, I want you to pay for my accommodation fees for Opal Court for the next 4 years [this is included in my birthday present list for the next 4 years, of course], if it’s too expensive, then buy me a house sebelah medical school. If there’s no house available, build one for me. And then, I also want a full UK license [and a car plus insurance. You pay..], a return flight ticket to Malaysia. Cukup la tu. Banyak sangat tak mampu pulak..’

OR

B. 'Haaa?? U got pneumonia? Have you gone to the doc? What did the doc say? How are you now? Bla bla bla? Yada yada yada?'

OR

C. 'I want a car too. But I don't want pneumonia.'

Haritu, MN pulak chat ngan aku..

MN: deyna
MN: I dpt head trauma
MN: suspected haemorrhage
MN: in 36 hrs
MN: I might have serious trauma
MN: and I might be dead by then

Diorang ni nak mencabar medical knowledge aku ke? Tau la aku ambik medic. Tapi aku first year lagi. Takkan diorang expect aku tahu semua benda. Pelik betul manusia zaman sekarang ni.

Aku kenal diorang dah lama. Tak mampu nak husnudzon lagi. Dapat tawaran kerja dengan President of France la [AR pandai cakap French. Dulu pernah duk France 5 tahun kot]. Dapat tawaran kerja dengan Tan Sri Syed M0khtar Bukh@ri la. Dapat tempat kedua dalam Le Tour de Langkawi la. Macam-macam. Cuba cakap macam mana nak husnudzon lagi?
Untuk pengetahuan korang, ini la namanya ‘attention seeker’. Dan aku dah tak larat nak mengalirkan ‘attention’ aku untuk orang-orang macam ni. Buang karan. Aku nak jadik buaya-buaya yang buat bodoh tu je. Dan dengan penuh kejujuran aku katakan, untuk soalan kuiz kat atas tu, aku akan bagi jawapan ‘A’. Takpun 'C'. Sungguh!

Aku dah tak larat nak kesian dengan orang-orang macam ni. Apa-apahal pun, kalau betul la diorang sakit tu, aku doakan diorang cepat sembuh.

No comments: