Thursday, April 10, 2008

The Untold Story

Sebagaimana yang korang boleh baca dekat shoutbox aku kat sidebar tu, Dat berkata, “wah. mnrk kisah2 idop awk eh? berusahe dina!”.

Dan sebagaimana yang korang boleh baca dekat shoutbox aku kat sidebar tu, aku pula berkata, “ada lagi satu kisah yg paling menarik tp belum ade ending. haha.. jengjengjeng *muka encik kuning pakai spek hitam*”.

Aku punya satu kisah ni memang macam dalam drama tapi tak pernah ditayangkan dalam televisyen. Seriously.. kalau la aku jadi seorang penulis professional, aku akan tulis kisah hidup aku jadi novel. Dan kalau la aku jadi seorang pengarah movie professional, aku akan buat drama bersiri sebab movie 2-3 jam tak cukup. Mana tahu boleh masuk Hollywood dan kalahkan Gossip Girl atau OTH atau yang seangkatan dengannya! Hah hah.. Cuma kelebihan novel atau drama bersiri yang aku hasilkan ni ada tagline ‘based on a true story’. Huhu..

Malangnya, aku bukan penulis dan pengarah movie professional. Aku hanyalah medic student yang masih belum study musculo, membranes and receptors dan mechanism of disease. Cardio pun masih merangkak-rangkak. Aku tahu. Sangat menyedihkan. Lalalalala~

Aku cakap dekat S@r@h semalam, “Dah tak mampu nak cerita/update kat orang pasal kisah ni. Tuhan je yang tahu..” sebab orang [those whom I tell the story to] dah muak dan mual dan tak heran dengan kisah tu sebab bosan tak habis-habis. Pernah tengok telenovela sepanyol Maria Mercedes sepuluh lebih tahun yang dulu? Yang ada episode beratus-ratus tu? Haaa macam tu la. Dan aku dah tak mampu nak komen apa-apa pasal kisah aku ni. Aku masih menunggu the ending. We’ll wait and see.

Semalam aku dah masuk umur yang ke-21. No comment on being a 21-year-old gal. But I do have a comment on celebration we had. Hehe.. Thanx to everyone for the wish and particularly to my beloved Leicesterian first year friends and S@r@h yang datang jauh-jauh [jauh ke? Huhu..] from Warwick for the surprises and celebration. Best la. Memang unexpected betul!!! Hehe.. Makan pizza dominos yang sedap sampai kenyang. Alhamdulillah, saya gembira :)

Jadi, oleh kerana aku bukanlah seorang penulis dan pengarah professional tapi seorang medic student yang pemalas tahap gaban, aku akan menghilangkan diri for these remaining holidays. Bak kata m@i, nak berkampung kat library. Bawak sleeping bag dan beg tarik sekali. Huhu.. Lame. Biasa la, m@i memang begitu. Hehehehehe.. Sorry m@i :P

Ok lah.. tak larat nak merepek. Tatatititutu!~ Salam..
photo taken by khairil idham ismail.
The snow..
Will one day melt..
And will be gone..
The traceable footsteps in it..
Will disappear..
And leave nothing behind..
And so will my story..
It will end..
But it will leave me..
A remembrance to be kept..
In a music-box of memories..

9 comments:

Anonymous said...

ehem2...

assalamualaikum..yeay, berjaya menjejakkan kaki di sini..haha.. na, good entry u hv here:) kisah awk yg satu tu mmg hanya Tuhan yg ada hujungnya..iAllah u'll get what's best for u..

n yes,i was happy these few days to meet my old friends..rinduuuuu~

Anonymous said...

still i dont hv any idea what to write about.

anyway happy belated bday. and i just realized how old i am...

Anonymous said...

to be honest, agak bosan la, hehe.. tak payah buat novel dgn muvi pun takpe,boleh buat bedtime story utk anak2. ahax!

deynarashid said...

sarah- huhu.. thanx for coming. glad u had a great time here :)

abe- heh.. chill la (b)abe. huhu.. tak payah stress kan diri nak pikir what to write. huhu.. nway, thanx. ko takdela tua mana. beza setahun je ng aku! haha..

im- ek eleh.. eksyen lebeyh! nnt sape yg tekedek2 tanya? huhu.. bedtime story? teringat crite 'miss potter'. bleh gak.. pastu publish. kaye weih! haha..

Anonymous said...

uish..awak membuatkan kite tertanye2 ape story menarik itu =P haha..

anyway dina,Happy Birthday~~! Hope enjoyed yesterday's yesterday just as much as i did..(rasenye hari yg paling happening spnjg cuti nie :P)
and dina...lawak2 lame tue awak yg ajar kite!!! haha..

fanabest said...

wah. femes la kt awk mention name kt (not exactly my name) dlm blog awk! =P

deynarashid said...

mai busuk aka my future housemate :) - story tu panjang sgt la mai. nak cerita, mmg bosan. haha.. mgkin boleh la kot nak cerita versi cerpen tapi effect die tak same la kalau versi drama bersiri. hehe.. tgk la nanti. 4 tahun lebih lagi kite nak duk sama2 kat lester ni. sooner or later, u will noe. kuikui..

main basket hari tu best gile kan? huhu.. heyy, jgn salahkan org lain bab2 lame ni k. huhu..

fanatakbest aka dat busuk aka my future jiran depan flat :P - blog kite x femes la dat. so, awk pun takdela femes sgt wpun kite mention nama awk. haha..

A k i said...

Happy birthday Dina!Moga objektif kite sume nak mengenyangkan awak dgn dominoes tercapai! *runs away*

deynarashid said...

hikariakira- haha.. objektif terlebih capai kot? kenyang hokeh! huhu.. tq akira :P