Monday, June 02, 2008

Berita Jam 3: Dunia Warna-Warni

Hari ni. Aku ada banyak berita. Berita gembira ada. Berita kelakar pun ada. Berita ala-ala tahpape pun ade. Berita tak penting pun ada. Tapi tak kisah la. Itula namanye warna-warni kehidupan.

Berita utama: First day exam. Dan ESOK. Adalah hari last written exam!!!! O$CE ade lagi daa~ Well. No komen. Biasa la. Mana ada orang kata exam seronok. Tapi aku tak kata pulak exam hari ni tak seronok. Habis tu seronok ke tak seronok exam hari ni? Tak kisah laa. Apa-apa pun boleh.

Berita gembira: Bro Karl dah dapat baby girl. Huhu.. Bro Karl tak pernah habaq plak kat aku selama ni dia bakal jadi papa. Tapi takpe. Aku dapat bayangkan kegembiraan seorang ayah bila dapat anak. Walaupun aku bukanlah seorang ayah. Dan aku bukanlah seorang ibu jua. Tapi aku adalah Mak Na. Haha.. Aku sangat rindu kanak-kanak ribena kat rumah tu. Kalau Mak Na pun boleh sayang dan rindu kat anak-anak sedara. Apatah lagi Bro Karl dapat anak kan? Betul tak? Ke tak betul?

Berita kelakar: Dalam banyak-banyak photographer satu Malaysia tu.. KENAPA LAAA pakcik tu jugak yang jadik photographer wedding H??????? Kenapa??? Apa masalah aku sebenarnye? Hahahahaha.. Ntah. Psycho.

Berita tak penting dan ala-ala tahpape: Aku makan nasi berlaukkan ayam bakar masak kicap madu pukul 6 pagi tadi. 6 PAGI!! Tak pelik eh? Mungkin pelik bagi aku seorang. Tak pernah aku makan nasik seawal itu. Tapi takpe. Yang penting perut aku gembira masa jawab exam tadi [walaupun otak takdela gembira mana. Haha..]

Berita yang aku masih tak boleh terima: Kenapa mesti pakcik tu yang jadik photographer wedding H?? KENAPA?????
photo taken by SERENDIPITY™.
"ART THOU NOT aware that God sends down water from the skies, whereby We bring forth fruits of many hues - just as in the mountains there are streaks of white and red of various shades, as well as (others) raven-black" - [35:27]
Maka, atas nasihat A, aku nak pergi tenangkan diri. Doakan aku akan tenang menghabiskan written exam aku esok.

No comments: