Monday, June 09, 2008

Cepatlah berlalu wahai Selasa..

Aku teringat satu ketika dahulu. Aku ni jenis yang bukanlah bergaul bebas sangat tapi disebabkan pendedahan aku kepada alam maya ni agak awal [since i was in standard 6 kalau tak silap] so I got to know quite a lot of people from various backgrounds. Mostly through mIRC lah. But mind you that was not a professional or important kind of acquaintanceship. That was more towards kenal mengenali bla bla bla if you get what I mean. And yes, aku mengaku, kalau dalam mIRC tu, jangan haraplah aku nak layan perempuan. Hah hah.. Oh well.. that was like ages and ages ago.

One thing that some of you might not know about me is I used to be in a relationship. I could not remember why I decided to have a boyfriend at that time. Masa tu takde blog ustad H@$riz@l lagi. Takde buku '@ku terim@ nik@hny@' lagi. Hahaha.. But tak kisah la. My point is, masa tu ramai je yang banyak bagi hint. Tapi aku ni jenis yang agak ego. Tak main la hint hint ni. Kalau suka aku, cakap je terus terang. Ewah ewah. Dan kalau aku suka orang pun aku tak bagi hint. Tapi aku tak terus terang la. Haha.. Eh aku penah suka orang ke? Mau kena tumbuk dengan @zhreen kalau aku tanya dia soklan tu. Haha.. Mane nak campak Dr. Khalis dan Encik Krisdankristal? Hehe..

Anyway, so daripada ramai-ramai jejaka yang duk bagi hint ni, yang jenis mulut-mulut manis ni, ada la sorang mamat ni yang confess. Ok fine. Aku bukan nak membuka pekung di dada yang aku ni dulu agak 'playgirl' di alam maya ni. Hah hah hah.. Dan aku bukan nak cakap yang aku ni 'hotstuff'. Tapi point aku ialah, walaupun ada ramai yang pandai berkata manis, yang pandai ambik hati aku, yang muka hensem bak bulan purnama, yang pandai bagi-bagi hint, yang pandai bermain kata-kata ni, aku pilih sorang mamat ni yang low profile je, yang takdelah pandai main kata sangat, yang takdelah anak raja ke ape, yang nampak je takde pape tapi hebat sebenarnya. Bakal doktor lagi! Masa tu la. Sekarang dah doktor dah. Dah kahwin dah. Huhu..

Ok. Itu je cerita aku. Hehe.. Maybe some of you might get what I'm trying to say, some of you might not. Tapi kesimpulannya, currently I'm not in any relationship tapi aku ada hubungan yang lebih kurang sama dengan konsep cerita aku di atas. Dan boleh dikatakan agak bahagia. Huhu.. Mungkin kawan aku di Adelaide, atau kawan aku yang suka tengok cerita kartun pocoyo, kawan aku kat Warwick, kawan aku kat Gua Sarawak, atau kawan-kawan aku yang lain faham. Yang tak faham pun takpe, tak perlu faham.

Aaaaanywayy. Aku tanya soalan cepumas kat @zh, Qil@h and d@t tadi: "Korang terkejut tak kalau kita kahwin after phase 1? Lepas masuk clinical?". Jeng jeng jeng. Paling suka tengok reaksi @zhreen. Haha.. Mungkin ada orang yang akan tergelak besar dengan soalan tu, mungkin ada orang yang hanya akan sengih-sengih tanda faham, mungkin ada orang yang akan nangis kerana aku sudah diambil orang. Hahaha.. Whatever it is, simpan je lah tawaan, sengihan dan tangisan korang tu sebab itu hanyalah soalan semata-mata dan bukanlah HINT. Aku ulang, that is just a mere question and NOT A HINT. Aku belum nak kahwin lagi! Oh mann.. lusa ade 0SCE :(

Sorang kawan baik aku nak kahwin bulan 8 ni. Mak aku pulak yang pressure tanya bila aku pulak nak kahwin. Aduhai.. Memang silap besar kalau bring up this topic dengan mak aku. Pelik.. mak orang lain suruh anak habis belajar dulu. Mak aku yang tak sabar-sabar nak suruh aku kahwin. Macam mana ni? Tak elok buat mak pressure pressure kan? Tak elok buat mak risau. Jadi? Hehe.. Abaikan. Aku masih waras.

Oh ya. Aku masih ada 0SCE Selasa pagi ni. Aku perlu FOKUS! Lepastu Lupi nak datang. Lepastu nak pergi jalan-jalan pulak. Hehehe bestnye exam dah nak habis!!! Cepatlah berlalu wahai hari Selasa.
photo taken by G!L.
When everything is dark.. There is a star in the sky. Guiding my way with its light.

"..but it may well be that you hate a thing the while it is good for you, and it may well be that you love a thing the while it is bad for you: and God knows, whereas you do not know." [2:216]

7 comments:

Anonymous said...

Hints.

Hints, hints.

Hints, hints, hints.

I need hints.

For my exams.

Do you have any hints?

Good luck for OSCE!

doodliey said...

salam...
kawan awak yang tengok kartun pocoyo?? hahaha..ouchh..

deyna, nice post. i mean, i'm glad to know my good fren here masih waras dalam menilai isu ni.. =)

trying to imagine fuad's reaction when u posed dat question to her..haha..

biarla kite amek masa sedikit utk belajar persiapkn diri kita b4 jadik bini org kan?..huhu..yg pntg kite sama2 bermisi ke arah pembinaan baitul muslim insyaAllah.. =)

good luck for osce bebs..moga dipermudahkanNya.. amin..

take care.

Mysara said...

asal tetibe cite bout ur past nie? lg2 nak osce esok =P my firasats were telling me that Dr H had some sort of history wif u and i was right!! hoyeaah babeh..skang nie 'Its complicated' la eh? =S

nways,goodluck ber-OSCE..insyaAllah all of us will pass the exams :D

deynarashid said...

mr hints- i'm not a hint-giving kind of person. huhu.. good luck with ur exam as well!

nazirah azman- baitul muslim? *cough cough* rase macam nak gelak tp.. x baik pulak. tu patut dijadikan cita-cita setiap insan. eh, ye ke? mcm scary je bunyik. haha.. thanx nazi. doakan daku :) tcare too~

mysara nakal- ntah..tak puas hati tgk gambar dia merata kat flickr. hahaha.. eh takdelah. x baik ah. huhu.. kite ok je :P skang ni mana ade 'its complicated' dah. skang ni single but not available. eh, complicated la tu kan? ntah la.. gua tak kisahahahahaha.. thanx mai. good luck for your osce as well :)

katunX said...

"..mungkin ada orang yang akan nangis kerana aku sudah diambil orang.."

tiba-tiba aku rasa nak menangis...

menangis membaca statement ini...

sehingga mengalirkan mukus-mukus kehihau-hijauan..

*isk*

deynarashid said...

katunx- hahaha.. jeles ar tu~

Anonymous said...

ms sofea rush..
as u might already know..
i dont do blog! ahaha

but i was just passing by to look for the article u talked abt..

and as i was reading this, i'm sure i made the right decision of not being a blog fan... i mean not that it's terok ke ape.... just its not me! huahua..
sebabnyer adalah.. there's nothing that u havent told me that u wrote in ur blog..

that shoe's that we're good frends!!! n that's good news..

papepon.. keep it up my dear blogger.. kuikui...

p/s i love this song!! sungguh U!!

-bdkcomellester-