Thursday, June 12, 2008

Moving Forward

Alhamdulillah. Exam dah habis. Abangku pun dah balik Londang [read: L0nd0n bebeh] dan nak balik Mesia pun ahad ni. Aku? Balik Malaysia? Huh.. Malas nak fikir. Tak tahu kenapa sejak dua menjak ni rasa macam ada aura tak balik. Haha.. Aku ni, bila aura dan naluri hati dah come into play, dia bahaya sikit. Probability untuk berlaku agak tinggi. Huhu.. Tapi takpe.. Aku nak start prepare aku punya mental sekarang. Walau apa pun, perjuangan masih belum selesai! [ read: drama queen mode, bak kata M@i gedik :P ]

Sejak beberapa perkara berlaku kebelakangan ni, aku rasa macam nak give up this blog. Ntah.. Ini bukanlah kali pertama aku rasa macam tu. Maybe dah yang ke sepuluh juta. Tapi kali ni perasaan tu agak kuat. Ntah.. Ini bukanlah kali pertama aku rasa perasaan yang kuat tu. Maybe dah yang ke lima juta. Ntahla.. *sigh*

Aku takde mood la lepas abang aku balik ni. Homesick ke? Argh! Aku taknak fikir pasal rumah! Aku taknak fikir pasal Malaysia! Aku nak kena start plan la KALAU aku tak balik. Hmm.. Nak pegi Dublin ah. Ade ape? Ntah. Haha.. Jom pegi Itali nak?

Whateverrr..

Tak bolehhhhhhh.. kawan aku nak kawen!! Kena balik!!! Oh mannn.. Psycho gile. Haha.. Baru semalam kawan aku yang nak kawen summer ni kata: “Dina, aku mimpi ngeri malam tadi. Aku mimpi ko tak dapat datang wedding aku!” Haha.. huish, serious psycho. Huhu.. Ntah-ntah ajal sudah sampai waktu? Haha lagi psycho. Eh, tapi betul la kan? Ajal boleh sampai bila-bila kan? Kan? [ read: insaf mode. Baru lepas publish artikel pasal neraka kat iLuvi$l@m.c0m. Sob sob.. ].

Dah la. Baik aku stop sebelum aku merepek. Apa-apa pun, perjuangan masih belum selesai!!
photo taken by tp.
Ya Allah... Ya Qayyum...
Berikan ku kekuatan mengikuti ajakan RasulMu
Berikan ku kemampuan mengikuti jejak RasulMu
Baru sedikit waktu ku dalam berjuang
Namun terasa berat perjuangan ini

Ya Allah ...Ya Muhaimin...
Baru sedikit langkah ku
Namun terasa panjang perjalanan ini
Air mata bercucuran mengingat semua ini
Ku memohon perlindungan dan kekuatan ya Rahim
Salawat dan salam
Untuk nabi Muhammad SAW

Ya Allah...Ya Baqi...
Ku hanya mempunyai waktu yang sedikit lagi
Di muka bumi ini
Mungkin tidak sepuluh tahun
Atau bahkan kurang dari satu tahun
Tapi ku minta ya Rahman
Agar sisa hidup yang Engkau berikan padaku
Menjadi amal ibadah
Untuk memuliakan Engkau Ya Allah
Untuk mengabdikan diri pada Engkau
Untuk mengagungkan Nabi Muhammad-Mu
Untuk mengagungkan para rasul-Mu

Ya Allah..Ya Muakhir…
Ku tidak tahu akan berapa lama lagi aku berjuang
Kerana Engkau akan mematikan ku dengan tiba-tiba
Tanpa ku ketahui

Ya Allah....Ya Muhyi...Ya Mumit...
Apabila Engkau matikan ku esok
Matikan ku dalam husnul khatimah
Apabila Englau matikan ku tahun depan
Maka matikan ku dengan rasa rindu pada-Mu

Ya Awwal ...Ya Akhir...Ya Muqaddim...
Ku ingin berjumpa dengan para nabi dan rasul
Para malaikat dan bidadari
Dan berjumpa dengan Engkau Ya Allah
Inilah cita-cita ku
Inilah keinginan ku yang membara....
p/s: aku sangat suka gambar atas ni. Rasa macam ada makna yang sangat mendalam! Tahniah buat tp! Sampai nampak urat kaki orang tu! Urat ape tu ek? Yang aku tahu, konfem bukan dorsalis pedis artery! Cececece.. poyooo! Haha..

3 comments:

katunX said...

kalau tidak pulang...

saya mencadangkan agar saudari mengusahakan cucuk tanam..

di perkarangan rumah pun sudah mencukup..

sambil menyanyikan lagu dendang perantau..

deynarashid said...

perkarangan rumah tak mencukup la bro. rumah pun takde. haha..

baik keje. bleh kumpul duit. bleh angkut lens baru. logik kan? kan?

Mysara said...

haish dina..kdg2 pon mende tue terlintas dlm kepala kite,tp kena cpt2 remind diri sndri to have faith in Allah and that He hears our prayers..cuak bangat!! doakan sume insyaAllah =)