Tuesday, March 04, 2008

Adakah aku masih di planet BUMI?

“Dina, jangan baik sangat kat aku bleh tak? Jangan buat lawak bodoh lagi. Jangan buat aku ketawa lagi. Jangan tanya khabar aku lagi..”

Laa.. buat baik salah. Buat tak baik pun salah.

Ko kate ko sedih, aku buat la lawak bodoh nak bagi ko gelak sket.

Dah ko kawan aku, sejak dari kecik. Takkan nak tanye khabar pun x bleh?

“Ko suka aku ke?” tanye aku dengan tak malunye.

“Tak..”

Sign out.

Fine. Aku jadik jahat lepas ni. Aku tanak tegur ko dah. Aku nak marah2 je lepas ni.

Tanak kawan.

photo taken by Erin_T.

"The metaphor of those who spend their wealth, desiring the pleasure of Allah and firmness for themselves, is that of a garden on a hillside. When heavy rain falls on it, it doubles its produce; and if heavy rain does not fall, there is dew. Allah sees what you do."
(Surah al-Baqara, 265)

Ya Allah.. Ampunkanlah aku. Terimalah taubatku. Sesungguhnya Engkau, Maha Pengampun Dosa. Berikanlah aku, kesempatan waktu. Aku ingin kembali, kembali kepadaMu. Basuhilah dosa-dosaku walaupun dengan hanya setitis embunMu, ya Allah..

2 comments:

doodliey said...

salam..
deyna, bykkn bersbr ye..

Ali-Imran (133-134)

133: Dan bersegeralah kamu mencari ampunan dari Tuhanmu dan mendapatkan syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan bagi orang-orang yang bertaqwa

134: iaitu orang yang berinfak, baik di waktu lapang mahupun sempit, dan orang-rang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang lain. Dan Allah menCINTAi orang yang berbuat kebaikan.

jom rebut CINTA ALLAH =)

miss u..muahhxx!

deynarashid said...

hehe.. thanx nazi :)

miss u too!