Saturday, March 01, 2008

Of responsibilities..

Well, firstly, I know this post might steer you to endless of conclusions. But I don't really mind, to be honest. It's up to your judgment. You're adult enough [hopefully :P] to review the contents as fairly as possible. Nevertheless, this is the light through which I see on things.

Aku terbaca balik satu post aku ni. Skema nye ayat ku. Baik nye la kata2 yg ditulis dulu tu. Hehehe..

Conversation I

Kawan: btw u have a nice blog
deyna rashid: ooo.. blog tu dah lame wujud.. tmpt utk merepek semata2.. not meant for any beneficial writings whatsoever.. heh
deyna rashid: not like urs basically
Kawan: haha
Kawan: aku campur rojak jgk
Kawan: :P
Kawan: aaah aku x suka tulis skema
Kawan: but bagi aku
Kawan : utk menyampaikan sesuatu yg penting
Kawan: kena skema kot
deyna rashid: yea i get what u mean
deyna rashid: huhu
deyna rashid: aku ade je entry yg skema2
deyna rashid: n yep.. it was intended to convey some useful messages
deyna rashid: otherwise.. x skema langsung dan merepek
deyna rashid: huhu
deyna rashid: but i think the lesson u learnt from whatever u write about is what matters the most
deyna rashid: tak kisah la rojak ke tak.. skema ke tak

Jadi, kesimpulannya? Kesimpulannya, suka hati encik/cik blogger la utk tulis gaya macam2 mana pun. Kadang2 aku kena tulis dengan skema sbb nak bagi nampak ikhlas sket. Heh.. Ah, x kisah la kan. Yg penting mesej smpai.

Anyway, ape yg buat aku nak post entry ni is:

Conversation II

Kawan: kawan aku ni nak kawin
Kawan: hehe
Kawan: aku pulak yg seronok
deyna rashid: skrg mmg zaman org kawen eh
Kawan: hmm
deyna rashid: ke mmg aku yg dah masuk alam dewasa ni
deyna rashid: haha
Kawan: tu lah
Kawan: maksudnya kita dah dewasa
Kawan: dan ada di antara kita da cukup matang utk pikul tggjawab tu
Kawan: hehe
Kawan: maksudnye
Kawan: kita ni x muda dah
deyna rashid: oo ye ke
deyna rashid: begitu rupenye
deyna rashid: huhu
Kawan: yeap
Kawan: kalau kau ada minat
Kawan: aku boleh carik2 kan yg baik
deyna rashid: uish
deyna rashid: baik sgt tu
deyna rashid: haha
deyna rashid: aku takde la mencari pun
deyna rashid: kalau ada, ada.. kalau takde, takde
deyna rashid: tp aku x bleh ckp kat mak aku mcm tu
deyna rashid: nnt dia marah
deyna rashid: "awak tu buat medic! nanti kalau x cari, sampai bila2 tak jumpa! habis tu tak nak kawen ke?"
deyna rashid: tapiii.. hehe.. bukan la memilih tp nak carik org yg betul2 faham ni tak senang kot
deyna rashid: kot laa..
deyna rashid: ade je.. tp susah sikit
Kawan: haha
Kawan: betul2
Kawan: bapak singa aku pesan
Kawan: kena jadi soleh
Kawan: baru layak utk yg solehah
Kawan: same rule apply utk kaum korang
deyna rashid: btul2
deyna rashid: sbb tu aku x memilih.. sbb aku tau diri aku mcm mana
deyna rashid: haha
deyna rashid: tapi malas nak fikir skrg.. sbb Dia dah fikir n tetapkan.. so, let everything speaks on its own way la kan
deyna rashid: heh

Jadi, kesimpulannya? Kesimpulannya ada dua:

i) Aku memang hopeless bab2 ni. Dan juga pathetic. Bukan aku x fikir pasal kawin ni. Fikir sangat. Siap ada tabung ‘kawin’ lagi [yang masih berjumlah £0.00]. Tanye budak2 leicester. Hahaha.. Tapi…….. Hm.. terlalu banyak ‘tapi’. Biarlah rahsia.. :P

ii) aku takde perasaan pun bila kawan aku ni kata kawan dia nak kawen. Macam tu je la. Heartless. Sebab mmg zaman org kawen awal pun. I don’t want to talk about my opinion. But what I want to point out is, semalam, aku dapat berita yg kawan aku nak kawen. Hurrmm.. Maybe normal je kot drpd heartless, aku terus jadik excited macam hape je bila tau kawan sendiri nak kawen. Tunang tu, aku happy la tp x de la as surprised as bila tau kwn nak kawen! Tak tahu la nak ckp mcm mana. EXCITED SANGAT!!!! But at the same time, rase sedih [dina and emotions are inseparable. Harap maklum :p]. sedih sebab dah x boleh nak lepak2 macam org bujang selalu buat. Ewah, macam ape je bunyi ayat tu. Tapi x kisah la. Aku terkejut, excited but at the same time, sedih sikit.

Parents kawan aku ni mcm risau. Kawan aku ni nak cepatkan nikah. Ye, aku kesian sebenarnya. Sebab aku faham je betapa susah nak kawal perasaan sume kan. Tapi aku faham jugak parents nak lepaskan anak perempuan mcm tu je, bukan senang. So, kwn aku ni mcm sedih sebab parents dia x bagi cepatkan nikah. Yang kelakarnya, mak aku ni terbalik plak. mum selalu suruh aku carik boyfriend. Memang jangan la masuk bab2 kawen dengan mum ni, konfem aku kalah. Haha..

But what I’m trying to say is, betapa, semua benda yang kita plan, x semestinya akan di kabulkan without permission from Him. Faham ke? Maksudnye, kawan aku tu mmg dah plan sume nak nikah awal sume, tapi parents dia kata nanti dulu. In a way, macam semuanya memang dah ditetapkan olehNya yang belum sampai masa lagi utk kawan aku ni kawen. Yang aku ni pulak, aku plan nak habiskan study dulu, buat la ape yg patut dulu. Tapi..kalau tiba2 esok anak raja mana [uish, materialistic sajeee..] ajak aku kawen, aku mungkin akan kate ‘yes, I do..’ [rileks2, ni bukan cerekarama..] sebab mungkin dah sampai waktu aku untuk berumah tangga kan.

Ape aku merepek ni?

Kalau korg faham, bagus. Kalau tak faham, x payah la faham. X penting. Huhu.. Yang penting, aku belum nak kawen lagi. Huhu..

Kepada kawan aku yg nak kawen tu, sabar la k? Keep on praying. May He smooth away the difficulties. Apa2 pun, aku sangat happy :)

Aaaannnyyywaayyy..

Aku tengah dalam proses untuk belajar. Bukan belajar medic. Tapi belajar management. Alhamdulillah, I was invited by MU$$T to be the Student Liaison of Leicester. Ntah, aku pun x tau ape kebendenye tu. Huhu.. Tapi, aku ada angan2. Aku punya angan2 is... oh, lupe pulak ni blog, bukan diary :P xpela, doakan je la aku dapat belajar as much as possible from apa2 jawatan yg aku pegang pun.

And at the same time, belajar utk jadi medic student yg lebih.. lebih.. x kisah la ape2 pun. Yang lebih elok la basically. Yang penting, aku tanak pegi lecture > balik lecture > study > revise > tido > makan > pegi lecture > balik lecture > exam > pass > graduate > balik Malaysia. Kalau mcm tu, kat Malaysia pun boleh kan? Bak kata $uh@ib, when you go back to Malaysia, make sure your opinion, your voice, your skills, your knowledge, is worth every penny that Government has spent on you. RM 1 Million. Is not something you get for free. Skrg kan tengah isu pilihan raya. Duit tol naik la. Harga minyak naik la. Harga barang2 naik la. Scholarship allowance pun naik beb!!! So, fikir2kan lah. Renung2kan lah.

Ok?

Itu sahaja buat waktu ini. Salam ceria :)

2 comments:

Anonymous said...

Oh memang.. kawan aku pon dah ada yang kahwin2.. medic plak tu.. haha..

get ready je.. lepas ni mesti lagi ramai.

deynarashid said...

get ready je. lepas ni nadia pulak ke? hehehehe..