Wednesday, March 26, 2008

Senyum Kambing Berita Harian

A: Dina, M tu boyfriend ko ke?
A: dia msg aku kt F
deyna rashid: oo
deyna rashid: dia ckp apa?
A: tanye aku buat apa kat sini je
deyna rashid: oo ok
deyna rashid: tak2.. dia kwn aku je kat kolej dulu
deyna rashid: awek die kat tmpat lain
A: ooo
A: ala boleh je berawek dua
deyna rashid: kalau dia nak.. x tau la.. tp aku tanak
A: gile la dina!
A: wacaya samalu!
deyna rashid: laa.. awat gila?
deyna rashid: ko baru kenal dia
deyna rashid: aku dah kenal dia lama
deyna rashid: kalau aku jadi gf dia tu baru maknanya aku gila

Jadi, apa yang patut aku buat selain gelak sekuat hati? Gelak sampai muntah? Gelak sampai pecah perut? Tapi orang kata tak elok gelak-gelak ni. Rasulullah pun tak pernah gelak kuat-kuat. Orang kata kalau gelak banyak sangat nanti ilmu keluar. Ada jugak dengar kalau gelak banyak-banyak tu tanda orang tak ingat api neraka. Wallahua’lam. Tapi aku memang jenis yang suka gelak. Pulak tu dengar lawak macam ni. Haih.. dunia zaman sekarang, macam-macam fitnah yang berlaku.

Jangan lupa istighfar banyak-banyak lepas gelak-gelak tu. Mana la tau kot2 ilmu terkeluar tu boleh masuk balik.

No comments: