Tuesday, March 11, 2008

Of disgusting people..

Eeeeee GEERRAAAMM!!

G.E.R.A.M.

Tau tak. GERAM!

Religion Abuse.

Ni yang buat aku meluat tgk pemimpin2 melayu ni. Or better still, pemimpin MUSLIM. Eh kejap.. muslim ke? Astaghfirullah.. kan dah aku memfitnah ke-muslim-an dia.

All this while, aku cuba jadi as unbiased as possible. Aku cuba pujuk diri sendiri “bukan salah parti, tapi salah individu”. Tapi kebetulan, individu2 daripada that particular party tu la yang buat aku meluat. Ok fine.. That’s an unfair generalisation. But that’s the truth!

Aku replay video tu ulang2 kali. Cuba cari, aku ke yang salah dengar atau mmg salah KJ punya cara percakapan. Berulang2 kali. Last2 aku fed up. Dan MELUAT campur MENYAMPAH sebab aku tak dapat cari relevancy on what he said.

Oh come on! You are just an Oxford graduant! Bukan Al-Azhar! How can you make such statement in front of a crowd??? HOW CAN YOU??!!! [Bukan nak kata Oxford graduant tak boleh nak sentuh bab2 agama tapi maksud aku, sebelum nak cakap tu, filter la dulu, betul ke tak apa yg nak disampaikan tu..]

Ya rabbii..

“sebabnye org yg nak jadi pemimpin ni tak fhm islam, dina” kata kawan aku, Nazirah.

Haa itu la MASALAH BESAR kebanyakan pemimpin2 zaman sekarang ni. Patutnya, diri sendiri tu la tahu yang dia tu tak faham islam. Kalau dah tak faham islam tu, pegi la belajar. Ni tidak. Memandai pulak nak cakap pasal islam lah, akhirat lah. Apa qualification yang kau ada utk cakap such thing??? Tolong la. INIKAH CARA OXFORD GRADUANT BERCAKAP??

Ya Allah..

“Sedangkan tuan2, agama kita pun ada sebut, hari kiamat nanti, apabila malaikat meniup sangkakala, hari kiamat nanti, segala2nya hancur tuan2. Bumi hancur, laut hancur, langit hancur, bulan pun hancur, tuan2. Yang tinggal hanya dacing yang akan menimbang antara dosa dan pahala manusia, tuan2.”

Habis tu, semua hancur, kau tak hancur ke? Apa kena mengena dacing BN dengan hari kiamat ni weh???? APA CERITA NI???!!!! Yang kelakarnya, lepas dia cakap macam tu, semua orang sorak. SORAK???!! Sama je penyokong dgn pemimpin.

Aku sedih. Sangat2 la sedih. Bayangkan kat akhirat nanti, Allah tayangkan balik sebijik2 macam dalam youtube tu, kau tak malu ke??? Astaghfirullahal’adzim!

“Ni dlm ayat quran 50:18, Allah kata setiap apa yg kite sebutkn akan dicatat oleh raqib atid. Tu yg ustaz cerita kat kitorg time crash course arab baru2 ni. Ustaz kata raqib mengawasi kita, atid mencatat. Semua yg kita lafazkan akan dicatat..”

Terima kasih kat kawan aku, Nazirah sebab kongsi ayat quran tu. InsyaAllah sama2 la kita muhasabah diri balik. InsyaAllah kita insaf dan minta ampun kat Allah atas segala perkara sia2 yang kita sebut selama ni. Dan doakan la jugak, mudah2an, suatu hari yang indah nanti, akan ada orang yang bagitau KJ pasal ayat quran ni. Kesian sangat kat dia. Takkan kat akhirat nanti kita nak lihat PEMIMPIN KITA [dia menang Rembau ok! Jadi, dia masih seorang wakil rakyat] tanggung sorang2 atas apa yang dia cakap sesuka hati tu? Na’uzibillah!

Dan lagi satu yang aku geram, kat Friendster tu, kalau boleh Bulletin Board tu nak dijadikan blog. Nak bagi satu dunia tahu yang dia tu pemuda UMN0. Nak menyumpah seranah itu ini. Nak kata itu salah, ini betul. Terang tang tang tulis ‘T@kzi@h Melayu!”. Nak kata orang Melayu ni bodoh pilih salah pemimpin. Nak label orang tu tak educated. Nak label orang ini bengap.

Eh eh.. dia pulak sebok nak berkempen kat Friendster ni ape pasal? Apa masalah kau dengan negara demokrasi ni? Dah rakyat nak bagi ombak tsunami, kau siapa nak label2 orang ni? Kau siapa nak wakilkan rakyat2 yang lain? Kau siapa nak salahkan apa yang orang undi? KAU SIAPA???? SIAPA KAU? Kalau korang nak tahu contoh post yg ‘KAU’ ni tulis, ada kat entry lepas tajuk ‘Of Mentalities’ yang aku kata aku dpt drpd kawan pasal harga minyak tu. Nak kata orang, dia pun sama. Umur baru 22 beb. Jangan la berangan macam umur 50an! Haih.. Apa nak jadik nih?

“Spare me, sir. There’re many differences between me and you. What to do? I just happen to love my country better, thats all. I am more worried about my nation than just my party. That makes me an angry man, yes, and you shall not say anything about it because it was you people who fight so much about freedom of speech and what not. So it is either you let me be by respecting my space of political remarks and ideologies, or you can easily remove me from your list to allow your side of liberalism takes account at definite order. Because I do respect your space, and thus should you do mine.”

Fine.

So long, farewell. You’re no longer in my friend list. You make me sick!!

p/s: Aku dah lama bersabar dgn kawan aku ni. Aku bukanlah orang yg dipilih oleh Allah dengan tahap kesabaran yang tinggi. Aku dah cukup sabar dah. Dia je yang saja nak naikkan darah aku lagi. Ya Allah.. tunjukkanlah KAMI jalanMu yang lurus..

No comments: