Wednesday, March 19, 2008

I have to end it.

“I have to end it. I have to end it now.” Naluriku tiba-tiba bersuara di sebalik benak fikiran aku. Untuk pengetahuan korang, itu adalah suara kecil yang sama, yang ke sepuluh juta, yang tiba-tiba muncul tanpa dipinta. Korang tak faham kan apa yang aku merepek ni? Bagus.

Nampaknya aku meng’updateblog bosan ni setiap hari. Musykil. Aku selalunya takdela rajin nak update. Ada banyak benda aku kena baca. Tapi jari-jari ni seakan-akan ketagih untuk terus menghentak (? pelik nye bunyik) dan mengetuk papan kunci ni. Ya, korang kan dah tahu, kitaran biologi aku sudah hampir.

Jadi, aku masih belum tidur walaupun jarum jam sudah menunjuk pada nombor 5 dan 4. Bukan pukul 5:40 tapi sudah pukul 5:20. Pagi, bukan petang. Hebat kah? Tidak. Tidak la hebat mana. Aku masih pelajar perubatan, yang stay up hanya untuk menelaah, bukan doktor yang stay up untuk merawat pesakit atau doktor yang perlu berada di dewan pembedahan pada pukul 3 pagi untuk menjalankan Caesarean Section. Jadi, tidaklah hebat mana.

“I have to end it. I have to end it now.” Naluriku tiba-tiba bersuara di sebalik benak fikiran aku. Untuk pengetahuan korang, itu adalah suara kecil yang sama, yang ke sepuluh juta satu, yang tiba-tiba muncul tanpa dipinta. Korang tak faham kan apa yang aku merepek ni? Bagus.

Aku akhirnya telah memberitahu M tentang R. Aku tak pasti apa yang menyebabkan aku membuat keputusan untuk memberitahu M. Mungkin setelah aku berfikir panjang, untuk tidak lagi mempercayai mereka, aku mula mempercayai M dan menceritakan apa yang aku tidak ceritakan pada mereka. Tapi apa yang mengecewakan aku, setelah aku beritahu M segala-galanya, tiba-tiba ada sedikit penyesalan datang mengetuk pintu hati aku. Aku SEDIKIT menyesal dengan tindakan aku itu. M sepatutnya tidak mengetahui rahsia aku itu tapi aku terlalu terburu-buru untuk meraih simpati. Ah, apakan daya, nasi sudah menjadi bubur. Dan bubur ni boleh la dimakan, dihadam, dimuntahkan atau apa-apa sahaja. Benda sudah berlaku, tak perlu la difikirkan lagi. Lupakan saja.

“I have to end it. I have to end it now.” Naluriku tiba-tiba bersuara di sebalik benak fikiran aku. Untuk pengetahuan korang, itu adalah suara kecil yang sama, yang ke sepuluh juta dua, yang tiba-tiba muncul tanpa dipinta. Korang tak faham kan apa yang aku merepek ni? Bagus.

Aku baru dapat email daripada Puan M, berkongsi sedikit sebanyak apa yang beliau dapat masa Mi$i0n $tatement di Jakarta dan di Malaysia hari tu.

“Saya belajar untuk menulis misi peribadi, keluarga dan menggarap misi yang lebih besar. Bukan tak biasa menulisnya sebelum ini. Misi syarikat juga sering ditulis namun di M$, saya menulisnya dengan air mata...”
“M$ di Jakarta sedikit berbeza dengan Malaysia kerana kalau disana ia membawa kita untuk menyerapi semangat juang tokoh-tokoh nasionalisme yang sedikit asing pada kita sedangkan di Malaysia kita menyerapi semangat juang pejuang-pejuang seperti Sultan Muhammad Al Fateh yang menjatuhkan Kerajaan Constantinople yang berusia beratus tahun. Ia membawa kita menghayati kekuatan sebuah Visi dan Misi. Rasulullah "melihat"nya semasa Perang Khandak, 800 tahun sebelum jatuhnya Constantinople.”
“Sharing tentang misi, visi yang datang dari hati... kita berkumpul sesama kita, dengan tahap dan pangkat berbeza, tapi kita tanggalkan semua itu. ”
“Penghayatan Surah Ar-Rahman... penghayatan tentang syurga.. rasakan nanti. Terlalu indah untuk dilepaskan.”
Mi$i0n $tatement adalah training lanjutan daripada E$Q Tr@ining. Dan M$ ke 2 akan diadakan 27mac depan. Dan yuran pendaftaran adalah sebanyak RM560 (harga promosi). Aku amat merindui E$Q Tr@ining dan aku sangat sangat nak pergi ke M$. Tapi, aku takde kat Malaysia waktu tu. Aku sangat kecewa. Tapi.. mudah-mudahan rezeki aku dimurahkan pada masa akan datang. Jadi, cita-cita aku sekarang adalah untuk mengumpul sekurang-kurangnya £90 untuk ke M$ akan datang. I can afford that, kan? InsyaAllah.
photo taken by kreativekell.
“I have to end it. I have to end it now.” Naluriku tiba-tiba bersuara di sebalik benak fikiran aku. Untuk pengetahuan korang, itu adalah suara kecil yang sama, yang ke sepuluh juta tiga, yang tiba-tiba muncul tanpa dipinta. Korang tak faham kan apa yang aku merepek ni? Bagus.

No comments: